torsdag 17 februari 2011


Som synes (?) lider jag inte alltför mycket över mina försvunna hårtestar. Jag har försonats. Ja, ja. Tillbaka till den här stilen. Dagen har varit arbetsfri, eller i varje fall arbetsplatsfri... Jag har läst lite texter, påbörjat läsning "Fri från oro, ångest och fobier", av Maria Farm Larsson och Håkan Wisung, den förstnämnda kollega till mig på Psykoterapeutisk centrum, där jag jobbar en och en halv dag i veckan. Fredagar brukar vi vara där samtidigt. Maria är en sån som sätter på kaffe och alltid frågar om man vill ha en kopp. För det mesta är vi ju båda upptagna i våra respektive rum, men i fredags - då snöovädret hindrade människors planer, försenade dem eller fick dem att helt utebli - fikade vi tillsammans. Boken framstår som klar, redig och tillämpbar. Känns matnyttig - vilket märkligt ord: vaddå matnyttig??? - Jag jobbar inte så mycket med beteendeterapi, men det är inte sällan användbart som ett delmoment, också i mer djupgående terapier.
Min kropp, som fått vila ett par dagar, har nu återhämtat sig efter helgens skidåkning. Så i morse sprang jag, inte så långt, en halvmil kanske, och därefter lite styrka.
...och så har en väldig massa sidor Murakami anlänt... ett par decimeter text, typ!

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Ler då jag kom på mig själv om att jag satt exakt likadant som du när jag läste inlägget!
Kändes precis som om du satt mittemot mig på riktigt!

miflygare sa...

kanske lite tommy...nilsson också.
Eller har jag helt enkelt inte glasögonen på mig.

Avanti sa...

Haha, Rod Stewart och Tommy Nilsson: idel män, således!
Faktum är att jag konstaterat sedan många år tillbaka att coola män i övre medelåldern ruskigt ofta påminner och gamla (inte så coola) tanter (eller tvärt om). Jag har tagit fel flera gånger...

miflygare sa...

...gått fram till en gammal tant och sagt "ursäkta jag trodde det var Rod Stewart"? Eller - omvänt - till Rod med orden "scuse me I mistook you for my granny"? Who also looks a little like Tommy Nilsson...the cool swedish singer, you know. Tudilou.."