måndag 21 februari 2011

Måndag...

... ja, måndag. Morgon. Undervisning väntar hela denna dag. Skrivarlinjen går in i det "Självbiografiska blocket", det ser jag fram emot. Brukar bli ett viktigt - och ibland - förlösande block. Dagen ska ägnas åt utvärdering av föregående block (Dramatik/film) samt introduktion av det nya. Jag har en kasse böcker med mig för ändamålet. Jag hade velat ta med mig dubbelt så många, minst. Att prata litteratur blir så mycket mer konkret då man faktiskt har en bok att hålla i, öppna, läsa ur, titta på. Mer livfullt.
Solen gassar över Spökparken. Fem minusgrader. Perfekt skidväder. Men jag har ont i tårna (!) av helgens åkande över isar och genom skog. Fattar inte varför! Tårna. Tre stycken närmare bestämt... Apropå isar, så åkte två skidåkare genom isen på ån igår. Jag åkte där i lördags och konstaterade att vindbrunnar och andra dunkla öppningar var oroande många... Ingen fara med åkarna. Ån är grund och inga problem att ta sig upp ur. Men rejält kallt, tänker jag. Det var tolv minus vid tillfället.

Inga kommentarer: