onsdag 25 mars 2009

En riktig mötesdag. Undrar hur många möten som pågår samtidigt runt om i vårt avlånga land, och hur effektiva de är. Själv har jag varit med om mitt livs mest effektiva möte nu ikväll. Vilket lyft! 17-18 skulle det pågå och 17-18 pågick det. Inte en minut längre. Bara en sådan sak. Alla punkter betades av (i lugn takt!) och de beslut som skulle fattas fattades enkelt och smidigt. Allt detta med hjälp av en fast styrande hand, förstås. Och vad var då detta för möte, kanske ni nu undrar. Det handlar om det nybildade nätverket CEAN-terapeuternas andra möte – och jag känner stort hopp inför framtiden! Tack alla.

Mötet innan dess var kanske inte lika effektivt. Det var det inte riktigt lika nybildade lärarrådet på FU som äntligen fick till terminens första möte. Fyra närvarande = ett våldsamt frånfall. Inga punkter att ta upp sen förra gången, eller rättare sagt inga nedtecknade sådana, och inga beslut som fattades (inte så konstigt, eftersom vi inte har några befogenheter till dylikt och nätt och jämt vet vilka som kan tänkas sitta på dem). En mer tunggrodd organisation således. Men: tack till er som kom!

Jag är ingen vän av möten, jag gör oftast mitt bästa för att undvika dem - men ibland behövs de! Till CEAN-terapeuternas nästa möte kommer jag att gå med fjäderlätta steg.



Inga kommentarer: