lördag 28 mars 2009


Helgkurs i Internationella Folkdansklubben: Rumänska danser

Jag lyssnar på Olle Ljungström, som jag sent omsider hittat fram till. Det var väldigt länge sen någon (för mig) ny musik (artist) lyckades ta sig hela vägen in till mitt hjärta. Kan inte begripa att han gått mig förbi – så jäkla bra. Så berörande. Inget hymlande, ingen inställsamhet. Och så den där rösten. Har nu investerat såväl i albumet Sju som samlingsplattan Bäst.

För övrigt är det rumänsk danskurs som gäller denna helg. Erik Veenstra, från Holland, står för undervisningen. Rasande tempo, på såväl undervisningstakt som steg och rytmer. Så nu är jag tämligen mör i kroppen och får göra mitt bästa för att vila upp den till morgondagens zigenarrytmer! Och försöka hitta på ett sätt att hinna ta de första stegen innan nästa ska tas...

Inga kommentarer: