lördag 7 februari 2009

Lördag. Tät dimma över förorten. Inledde dagen med att springa, har längtat efter det och njöt av puls och andning och ensamhet: Stigen var glashal och inte många människor hade vågat sig ut! Därefter välbehövlig städning. Resten av dagen har gått åt till textläsning; brukar vanligtvis ägna fredagarna åt detta, men eftersom även gårdagen upptogs av konferens hanns inte detta med. Texterna har utvecklats och bitvis blivit riktigt bra. Det är sådana upptäckter som gör mödan värd.
Efter konferensen igår träffade jag min syster för att inhandla present till vår bror, som blir 50 imorgon. Magnus Ugglas Jag hade en gång en blogg samt en helflaska 12-årig Tullamor.
Förmodligen blir det ingen egen skrivtid den här helgen, frustrerande med tanke på att jag för en gångs skull tänkt en hel del och faktiskt formulerat ett par nya idéer. Ska försöka att inte jaga upp mig utan lugnt härbärgera... Samt fundera vidare på frågan: är det nödvändigt att skriva och i så fall varför? Blir livet tomt utan skrivandet och i så fall varför?

Inga kommentarer: