onsdag 18 februari 2009

Jag brottas med en förkylning, ingen stor sak men tillräcklig för att gnaga. Ombesiktning av bilen på förmiddagen. Bror har skött sig (och vem trodde något annat!) och allt var till belåtenhet. Resten av dagen har jag suttit vid min dator; läst texter och svarat på diverse frågor om skrivande från deltagarna på min distanskurs. Fantastiskt egentligen, att så många människor när en längtan efter att uttrycka sig i text. Det är något grundläggande mänskligt, det att vilja berätta, tänker jag. Kanske fyller skrivarkurser delvis platsen efter den gamla lägerelden, runt vilken man berättade. Skrivarakademin som en väldig lägerplats, där ett flertal brasor sprakar och flammar på olika håll, på de olika våningsplanen! Brasor kan också spraka så muntert (som de hela tiden gör hos Tolkien) i självaste cyberrymdens hjärta...

Inga kommentarer: