torsdag 5 februari 2009

Känner mig fullständigt slut, möjligen är jag lite ovan vid att sitta still en hel dag och, i a f till stora delar, bara lyssna. Lärardagar på Långholmen. Förmiddagen höll Sören B i. Eftermiddagen Anna S. Temat: undervisningsmetoder i litterär gestaltning. Givande. På långholmens konferenscenter serveras också mycket mat och mycket fika, frukt, mackor och sötebröd. Detta kanske bidrar till min stora trötthet. Hade en nostalgitripp på morgonen, med Bruce Springsteens senaste i lurarna, på 4:ans buss genom mina (gamla) kvarter på Söder. Ringvägen 88. Känns som en evighet sen. Kan knappt minnas det, men tänkte på katten Lucas som försvann då jag flyttade därifrån. Södra station, Bergsgruvan, Högbergsgatan. Mindes en snöängel som gjordes i parken och spåren efter en hund som flytt hemåt genom nysnön efter att ha blivit utmanad av en arg boxer. Stråket längs med Hornsgatan... Mitt jobb på (hör och häpna) Maria Husmoderskola, det där året när vi bara festade och festade och skrattade och skrattade - och lyssnade till Bruce Springsteen hela tiden. -75?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet tips: när du har länkat till en artikel i en tidning, som t ex DN, gå sedan vidare till www.twingly.se/ping

och fyll i din bloggadress (hela, inkl http://)

så syns din kommentar på DN:s hemsida också!

Avanti sa...

Fantastiskt.
Kan du nu också berätta för mig varför mina kommentarer i din blogg inte syns, utan bara försvinner ut i den stora syberrymden...