fredag 10 april 2009


Fin dag. Sol och 12 +. Rätt tungkört med andra ord. Ja, det har ärligt talat gått rätt dåligt i backarna. Jag har helt enkelt inte tillräckligt med styrka i benen att sätta emot. Resultatet blir okontrollerad åkning med alldeles för mycket stopp i svängarna - vilket bara ytterligare tröttar de arma benen. Kommer att tänka på mitt livs sämsta recension, alla kategorier. Jag har lyckats förtränga vem som författade denna, i SVD, men han - att det var en han minns jag - liknade min roman Allt vi har vid ett uselt slalomåk där han menade att jag hade noll koll, missade de totalt oförutsedda svängarna, långt utanför portarna, och ja, att det i stort sett var ett under att jag alls tog mig ner för backen. Lite så var det idag. Men - det var skönt i solen. Matsäcksmackorna goda, utsikten över Åreskutan, den frusna sjön och Renfjället på andra sidan strålande.
För övrigt kan jag rapportera att deckardrottningens gotlandsdeckare snart är utläst och att - hör och häpna - jag nu vill läsa den till slut. Vill därför att jag vill veta vem skurken är, kort och gott. Trots att språket är platt och gestaltningen usel. Förmodligen har hon provåkt backen och vet hur hon ska ta sig ner. På kortast möjliga tid.

Inga kommentarer: