fredag 24 april 2009

En fantastisk löparrunda i morse: vitsippsbackar, ljuva fågelsångsdrillar, liljekonvaljeskott, små gröna blad, en liten skogsmus, en stor hare, en hackspett, ett stånd styvmorsvioler i en bergsskreva, en citronfjäril och fantastiska dofter - och så hjärtslagen, pulsen, känslan av att orka. När jag började springa regelbundet, i september förra året, ömsom gick jag och småsprang i sammantaget 20 minuter. Nu springer jag, med lätthet, 30 minuter. Vet inte om jag ska lägga på mer eller nöja mig. Det hela får inte heller ta för lång tid i anspråk. Efteråt kör jag lite hantlar - och även det har givit resultat: orkar mycket mer nu!
Resten av förmiddagen gick till deklarationen. Det var en del nyheter (varför dessa eviga nyheter???) som jag blev tvungen att ta reda på, bl a ett slopat avdrag för nedsättning av egenavgifter. Typiskt. Nyheter hos skatteverket är sällan goda nyheter. Men en god nyhet är den att deklaration med bilagor nu ligger i en plastmapp, klart för inlämning. Kände mig så nöjd att jag unnade mig en stund i solgasset på balkongen, med DN:s bostadsbilaga samt fredagskrysset.
Snart väntar matlagning i kollektivhuset... Inget jag ser fram emot precis. Är nog för gammal för kollektivhusidéer. Har nog alltid varit för gammal för det. Eller för osocialt lagd, helt enkelt.

Inga kommentarer: