måndag 10 januari 2011

tandhygienist

Idag har jag varit hos tandhygienisten. Jag har gjort detta alltsedan min tandläkare konstaterade att jag hade "fickor". Fickor är inte bra att ha. I alla fall inte i munnen. Jag håller nu efter min fickor med tandstickor och tandtråd. Sedan dess har jag också slutat röka. Det var dock inte i första hand för fickornas skull, utan för att min dotter hävdade att hon mådde illa och fick ont i huvudet då jag kramade henne, vilket inte var så roligt. Jag är glad över att jag slutade med mina cigaretter - det gav mig många, långa kramstunder, som jag inte skulle velat vara utan för alla morgonbloss i världen. Men det är ju så att åren går och lusten att krama sin mamma avtar. Om det inte vore för fickorna kunde jag rent av börja röka igen. (Fast nej, vill inte bli av med min kondition och tjära i lungorna är faktiskt inte roligt...)

Dagens något omilda rengöring av tänder mynnade hursomhelst i kontroll av fickor. Flera av dem hade minskat. Ett par oförändrade. Ingen fördjupning. Jag gick därifrån 630 kronor fattigare, med uppmaningen att fortsätta och "jobba på" och med ett antal förpackningar tandtråd och -stickor i fickan - jackfickan, alltså.
Tandtråd är viktigt, liksom solkräm!

3 kommentarer:

miflygare sa...

varför var jag inte JAG bjuden? Har ju också fickor. Å - kan dom krympa??
Och, vadå solkräm - ozonlagret har inte varit tjockare på 20 år! Såg det själv på en helsida i DN igår. Prövat brun utan sol?
Är annars glad så länge det inte blöder, ur munnen.

Avanti sa...

misstänker att man måste bjuda in sig själv... Oj, fanns hela ozonlagret i DN, det var som...
jo, man får vara glad åt det som går att vara glad över!

miflygare sa...

HAR bjudit mig. Nu. Efter flera års frånvaro. Man måste ju ha koll. Å ta initiativ. Var hamnar annars. I fickor ingen vill veta av....
Krympa är ordet. Med ett brett leende. Inte snett.