onsdag 6 maj 2009

Skärgårdsdag + dans

Vissa dagar är som typ två. Så känns denna. Just nu rullar allt hysteriskt. Det ena avlöser det andra. Däremellan textläsning.
Idag har år 1 skrivarlinjen haft avslutning ute på Vårholma. Uppläsning, grillning, allsång. Sedan var jag väldigt nära att se båten passera bryggan, TROTS den ordentligt uppfällda semaforen. Rent reflexmässigt började jag vinka och vifta för allt vad jag var värd och SE båten girar och kommer snällt in till bryggan. Nej, för att medfölja utåtgående turer måste man ringa och meddela detta i förväg, fick jag veta, men den uppenbarligen vänligt sinnade besättningen förbarmade sig alltså. Så nu vet jag detta. Det hade inte varit en höjdare att istället ta den inåtgående båten och hamna vid Strömkajen, för att sedan ta bussen ut till Lillsved för att hämta bilen. Särskilt inte med tanke på att jag avstått från god champagne. Nåja. Nu gick allt bra. Därefter raka spåret, för min del, för dansträning inför årets VÅRSPRALL, i Björns Trädgård samt på Sergels torg, den 16/5.
Imorgon ska jag ha den första antagningsintervjun inför hösten. Bland annat...

Inga kommentarer: