söndag 17 maj 2009

Hur gick det med skraplotterna, undrar kanske någon. Som vanligt. Ingen vinst, bara en massa skräp... Men eftersom jag aldrig tror att jag ska vinna så blir jag heller inte besviken. Mitt mesta vinnande alla kategorier var på dotterns gymnastikuppvisning för ett par år sedan, då jag kammade hem inte mindre än två andrapriser. Dessvärre innebar detta två datorväskor. Och jag behövde inte ens en. Men ändå. Vilken känsla: att höra sitt nummer ropas ut, och det inte mindre än två gånger.
Gårdagen var en dag av dansande. De två framträdandena i offentlighetens bleka ljus och därefter dansfest hela kvällen. Idag är fötterna ömma, men hjärtat glatt! Och jag har cyklat genom häggdoften till det bästa sunkfiket söder om stan: det i Orhem. En pärla för alla som inte sätter design och effektiv service i första rummet, men gillar originalitet, natur, goda mackor och mumsiga bakverk till hyfsade priser.

Inga kommentarer: