tisdag 26 maj 2009

"Lust, caution är nog den vackraste film man kan se just nu men just skönheten blir ibland distraherande därför att den är så medveten. Den hindrar en från att på djupet känna med de två huvudpersonerna så som man gjorde i Brokeback mountain. Därav en femma istället för en sexa." Så tyckte Jeanette Gentelle i SvD i januari 2008 om Ang Lee´s Lust, caution, från 2007, och jag är beredd att hålla med henne... Fantastiskt foto, fantastiskt vackra människor - spännande och berörande.
Ja, även gårdagen innehöll film. Bio farväl, vad ska man med detta till?
Idag är jag (nästan) ledig. Jag startade dagen med att tvätta de återstående fönstren. Rena fönster är bra för själen! Därefter sprang jag, femtio minuter: genom skogen, längs med Ältasjön, tillbaka genom skogen... men NU måste jag börja läsa det manus som jag ska vara klar med på torsdag.

Inga kommentarer: