onsdag 27 maj 2009

IGGY

Tänk att den gamle ikonen har kommit med en ny platta och tänk att jag (ÄN EN GÅNG) får lust att skaffa en cd (SNARAST) och tänk att han gör något nytt: "Mannen som kan yla som en varg och hoa som en uggla kan, visar det sig, även brumma som en björn och humma som en humla", skriver Malena Rydell och ger honom en 4:a. Klart upplyftande nyhet.
Jag har ännu en dag av "ledighet"... ja, bortsett från ett möte med CEAN-terapeuterna på eftermiddagen. Jag har skrivit... trevar mig fram bland sidorna och vet ännu inte om jag verkligen ska våga satsa. Det känns ovant. Det känns mödosamt. Men där finns också en liten strimma lust. Nyfikenheten ligger och lurar - och jag låter den huka där i dunklet. Om nyfikenheten blir för stor kan den bli farlig. Den som lever får se.
Apropå det där med det självdöende svenska språket så roade jag mig med att leta runt lite: här ett smakprov... och ett till!

Inga kommentarer: