tisdag 22 mars 2011

Smältvatten...


Idag har jag kvällskurs och är ledig fram till dess. Vädret är milt. Gatan utanför mitt fönster är en sjö av smältvatten. Inte mig emot. Jag känner mig redo för vår.
Som barn älskade jag ordet vårvinter. Vet inte varför, men fann det på något vis magiskt.
Min kropp värker på kända och okända ställen efter helgens löpning och gårdagens intensivdansande. Ska låta den vila ett par dagar.
På facebook växer en tråd gällande filtips. De där riktigt ruskigt bra filmerna, vilka är de?
Cinema Paradiso
En kvinnas doft
Det stora blå
Zorba
Midnight Cowboy
Mandomsprovet
Döda poeters sällskap
(är jag fast i det förflutna, typ? finns det inga senare)
Breaking the waves
Den engelska patienten
(nja, inte precis nya, de heller)
21 gram
The eternal sunshine of a spotless mind
(... får tänka vidare, kanske krävs det några år innan det visar sig om en film verkligen är en sån DÄR FILM)

Nu ska jag ägna mig åt textläsning och hoppas på att också hinna med en promenad innan det blir dags att åka till jobbet

6 kommentarer:

Tina sa...

Ännu en lista. Innan årets slut har du helt säkert en bok i ämnet :)) På tal om din kvällskurs- har jag undrat senaste vecka, när den nya distanskursen påannonseras. Kvinnan från Skrivakademin sa så till mig- att de snart skulle återkomma med nytt datum...

Till dess ska jag skala ner mina Tisdagar. Det var ju bara meningen att vara just det, Tisdagar. Inte Tisdagar hela veckan. Nu tänkte jag kontra med Torsdagarna- då jag ska damma av pärmarna och se om de kan komposteras om. Så att jag är redo, när ni än kör igång nästa distanskurs.

Hoppas få ta del av fler av dina listor, det är alltid lika spännande läsning. Faktiskt riktigt kul!

Avanti sa...

Tina, tyvärr blir inte nästa distanskurs av förrän till hösten. Sorry.
Ja, det där med listor håller på att sätta sig på hjärnan...

Gunilla sa...

Flera av Dina favoriter är även Mina!
Några av Dina har jag just beställt från Discshop!!
Lägger till några godbitar!

Forrest Gump
Betty Blue (udda men...!)
Livet är underbart (andra halvan!)
Nyckeln till frihet

Det finns naturligtvis fler som borde vara med på Listan,men för tillfället kommer jag inte på dem...

Avanti sa...

Gunilla! Skriver under på dina också. Nyckeln till frihet är ju fantastisk, liksom Forrest gump. Jag är också omåttligt förtjust i Finding Neverland - som jag alltid gråter till - liksom Döda poeters sällskap... Kul men input!

Gunilla sa...

Broarna i Madison County
Brokeback Mountain
ligger ju högt!
Ikväll på SF-kanalen,för dem som har den,(inte vi)visas en svensk pärla "Darling" med bla Michael Segerström i huvudrollen.

Avanti sa...

Såväl Broarna som Darling är bra filmer, absolut.
Liksom Suzanne Biers "Älska dig för evigt"...