lördag 17 januari 2009

Nybrokajen 11

Ännu en frostkall dag. Stängde av och somnade om. Upp vid halv elva. Frukost. Därefter springrundan, tar mig en halvtimme nu. Behagligt trött och full av ny syre efteråt.

Klockan tre på plats på Nybrokajen 11 som gästades av Västerås symfoniorkester, med gästartissten Mats Lidström - en fantastisk colocellist. Verk av Rolf Martinsson, Mats Lidström och Felix Mendelssohn. Mediterade mig igenom Symfoni nr 3. Tänkte över mitt skrivande och insåg att inget verkligt berörande blir till med mindre än att man riskerar sig själv - och att det är det jag måste göra, om jag verkligen vill skriva en till bok. Märkligt nog en befriande tanke. När jag kom ut i den klara vinterluften på Nybrokajen igen levde en roman i mitt huvud. Slutet, de sista femtio sidorna, är redan skrivna (och ja, i dem har jag riskerat mig själv)!

Inga kommentarer: