söndag 25 januari 2009

Det blev en trevlig middag igår, med god mat, gott vin och ett jäkla babbel om högt och lågt. Och rätt vad det var så hade sju timmar förflutit och klockan var natt. Till min förvåning insåg jag, på väg hem på tunnelbanan, att trängseln vid t-centralen var att likna med den i rusningstrafik. Insåg, än en gång, att jag har blivit gammal. Kände mig trött och småyr av vinet och den sena timman. Ur trygghetsaspekt hade jag myckel väl kunnat promenera hem själv, tillsammans med övriga nattsuddare, men fint med sällskap. Slocknade i samma ögonblick som huvudet kommit tillrätta i kudden.
Slaskblask idag igen. Visning av radhus, tillsammans med x antal barnfamiljer. Förskräcklig inredning med gigantisk skinnsoffa och massproducerade litografier, bl a en av Visby ringmur - till den gotländska familjens förtjusning ("Seij, de e jo sum hemme, Söjderport du, där har vi varit du") - men hur har folk det egentligen? Whiskypavor till allmän beskådan bakom välputsade glasdörrar och total avsaknad av böcker. Nåja. Man blir ingalunda lyckligare av att läsa böcker! Själv läser jag just nu Paulruds Fjärilen i min hjärna, så vacker och så oändligt sorglig!

Radhuset ifråga (med 135kvm friköpt tomt!) var hur som helst för litet. Vi behöver ett rum till... så är det.

Därefter inhandlade jag och dottern en ny dator i Sickla. Blev en HP, bärbar sådan, med webkamera, enligt hennes önskemål (fanns f ö ingen utan...) med 2-års drulleförsäkring. Avslutade med fika! Sen har tiden rullat på, som den gör när datorer ska komma igång, och jag hann inte iväg på min power-yoga...

Inga kommentarer: