fredag 16 januari 2009

Ännu frostigare idag. Ljust genomskinlig himmel. Klockan är strax efter nio och jag har tillslut, efter en hel rad av omsomningar, kommit upp och fått på mig kläderna. Igår hälsade jag på min gamla mamma på Serafens äldreboende. Från sitt rum ser hon ut över sjukhuset där hon föddes år 1921. Boendet har fått skarp kritik under det gångna året, sedan Aleris tog över. Man har så lite personal att säkerheten inte kan garanteras. Mamma har inte varit ute sen någon gång i höstas, trots garanterade 2 ggr/veckan. Hon vill inte att man ska prata med personalen. "Då blir dom sura", hävdar hon. Igår bad hon mig berätta om vad hon egentligen gjorde hela tiden då jag och mina syskon växte upp. "Jag var väl hemmafru? Vad gjorde jag hela dagarna?"

Därefter var jag på möte i det nybildade nätverket CEAN-terapeuterna. Drog upp gemensamma riktlinjer om samarbete. Spännande. Jag hoppas på utveckling.

Slutligen balkandans med Eivor. Dans är glädje. Dans är att känna sig levande! Avslutade med ett glas vin på Pig & Whistle...

Därefter tunnelbanan ut till förorten igen. Förhörde dottern på konflikten mln Israel och Palestina. Hon ska ha muntligt förhör idag.

Inga kommentarer: