onsdag 28 januari 2009

55

Ja, nu är bara frågan den: hur länge exakt förblir man 55 och när övergår det hela i ett 55+ tro? 55+ låter äldreboende...
Uppvaktning blev det i alla fall, av man och sömniga barn. Ja, jag var i sanningens namn inte heller alltför pigg - efter en märklig natt med än märkligare drömmar befolkade av diverse elever i skrivande och med branta backar, berg-och-dal-banor, hiskliga bilfärder med avåkningar till följd och försök från somliga av dessa personer att få bort mig från förarplatsen i min egen bil (något som jag tack och lov lyckades förhindra, eftersom jag helt klart insåg vilka katastrofala följder det skulle få om jag fråntogs kontrollen)! Symboliken tycktes mig glasklar.
Jag fick finfina presenter: Magnus Ugglas bloggbok (ser fram mot en befriande läsning - jag älskar den mannens respektlöshet), Bruce Springsteens senaste (älskar den nostalgiska livslängtan hans sånger kan väcka i mig), diverse badsalter, skum och väldoftande attiraljer (vad vore livet utan heta bad?), Winnerbäck-filmen Solen i ögonen (som gick på tv och jag nog gärna ser igen om några veckor!) och sist, men inte minst, ett utlovat ekonomiskt bidrag för fjällresa (skidåkning med barnen blir av - jippi!)... Dessutom förmedlades skönsång. Men hundra år och sedan hundra till? Vet inte jag...

Nu ska jag återgå till handledning (över nätet, det välsignade) av texter, innan jag besöker affären för att inhandla ingredienser till födelsedagsmiddag + tårta!

Inga kommentarer: