tisdag 20 januari 2009

En dag som började i allmänt slask som sedermera övergick i blötsnö. Jag ringde vårdcentralen för att få råd kring sonens handled, vilken han föll olyckligt på under gårdagens träning. Kick-boxning. Han hävdade att han halkat i svetten! Vi fick tid hos doktor strax efter nio. Ingenting brutet! Inget att göra!
Tog oss hem längs med snorhala gator. Sedan stupade han i säng (efter sömnlös natt) och jag begav mig ut och sprang. Juste grepp i skogen. Skönt! Otroligt faktiskt hur konditionen förbättrats. Kanske är jag redo för tjejmil?
I övrigt försvann min "lediga" dag på diverse ärenden: hämtade dotterns biljetter till Chris Brown, samt var på banken. I Globen. I Globen? I själva verket ligger ju banken inte alls i Globen. Sedan uppstod lite spilltid. Köpte ett par justa pjuck för 150 spänn, ett par wrangler för det samma. Värsta fyndet.
Sedan till bilprovningen, ett alltid lika spännande besök. Ombesiktning om 30 dagar. Krängningshämmarens fastsättning höger sida. Brusten fjäder, vänster fram. Ack ja! Ringde min bror när jag kom hem. "Inga problem." Fantastiskt att ha en sådan lillebror. Han fyller för övrigt snart 50. Hur nu en lillebror kan göra det! Fan tro´t...

Inga kommentarer: