onsdag 21 januari 2009

lång dags färd...

Mot natten; som snart kommer efter undervisning hela dagen (som alltid okej och mer än det när jag väl är på plats och funnit närvaron - inspirationen!). Två skrivövningar, båda med fantastiskt resultat! Sedan ett möte, som till slut blev av efter vissa förhinder: 15:30 på Nils Café, trodde jag - men 16:30 hade vi sagt. Efter visst sms:ande sågs vi istället på Waynes vid Odenplan... Personen jag träffade hade jag inte sett på 25 år! Vi gick Skapande svenska tillsammans i Uppsala en gång i tiden. Samtalet flöt förvånansvärt smidigt och lätt. Vi konstaterade att vi gärna träffas igen!
Därefter dags för nästa punkt, något skummare: Gestalthuset. 11 personer inbjudna till "samtal om Ecke Tolle (den nya gurun) och lite sallad", hette det. Nåja. Visning av lokaler, presentationsrunda, film med nämnde Ecke (50 min!) och sushi. Jag lyckades knipa den vegetariska och inmundigade den med gaffel! Bröt upp vid 21:00, stapplade till Centralen. Vad gäller Ecke Tolle så har han sannerligen inget nytt att komma med - och det behöver man ju heller inte ha. Men lite otäckt detta gurufierande. Någon har t o m kallat honom en "profet". Nyandlighet, nej tack. Andlighet, gärna det!

Inga kommentarer: