lördag 24 januari 2009

En seg lördagsmorgon. Masade mig inte upp förrän halv tolv, men dessförinnan vaken i omgångar, också under natten. Vag oro i bröstet... insåg plötsligt att två kurser ställs in denna termin, vilket är lika med 8 timmar/veckan mindre betalt. Lågkonjunkturen får människor att hålla i plånboken och så måste nu även jag göra.
Har vi verkligen råd med Duved i påsk? Redan bokat och jag vill!
Igår var dottern på Chris Brown-konsert på Hovet tillsammans med en kompis. Jag skjutsade och hämtade. Ett myller av tonårstjejer (och en och annan kille) utanför då jag kom med bilen efteråt,flertalet i Fjällräven, modell dun eller den tunnare som nu gäller... min egen dotter i högklackat utan strumpor.. toppen!
Nu har jag sprungit. Slask och halt som fan, även i skogen! Ikväll är jag bjuden på middag hos en av mina bästa vänner - tillsammans med en annan av mina bästa vänner. Nice. Nu ska jag bada. Vad vore livet utan varma skumbad?

Inga kommentarer: