tisdag 25 januari 2011


Jag väntar, alltmer otåligt, på min fåtölj. Eftersom jag bytt bil, från en praktisk men slö bruksbil där man i princip kunde lasta hur mycket som helst, till en mer alert en, med större motor och i princip inget lastutrymme, blev jag tvungen att anlita Stalands fraktfirma "Bära möbler" - ja, de heter faktiskt så. Ingen billig historia, men förmodligen ändå billigare än att hyra en bil, tänker jag.
Bara det att dom inte kommer. Och inte hör av sig. Och att kundtjänst på Stalands hävdar att jag måste prata med min SÄLJARE om saken. Det är SÄLJARENS ansvar. Och att det inte går att få tag på denne säljare. Och att kvinnan på kundtjänst med återhållen ilska låter mig förstå att HENNES ansvar bara är att underrätta nämnde SÄLJARE om att jag vill ha tag på honom och att hon "inte kan springa omkring och jaga alla de tio säljare som finns i huset". Ringer det folk hela tiden och vill komma i kontakt med alla tio, frågar jag Det är SÄLJARENS ansvar, upprepar hon mekaniskt. Det är han och bara han som kan göra något i ärendet. Jag har även mailat min säljare, säger jag. Utan resultat. Hon förklarar tålmodigt att hon inte kan kontrollera om SÄLJAREN läser sin e-post. Det är, som sagt, SÄLJARENS ansvar.
Det hela verkar lite vanskligt. Måste jag uppsöka varuhuset och personligen leta rätt på honom? Hur svårt kan det vara? Tacka vet jag IKEA. Där kommer varorna när de ska, vilket brukar vara samma dag eller allra senast dagen efter. I delar, visserligen. Men ändå. Och för en billigare penning.

1 kommentar:

miflygare sa...

otroligt! Det är priset man får betala för små snabba bilar...
Annars låter det som en modernt "mediatränad" kundtjänst på Stalands, "som jag sa, vi kommenterar inte...".
Me-me-men...
"som jag just sa det är inget som vi..."
Kanske har Paul Ronge ett finger med i spelet. Ring honom!
Om inte - anmäl! Reklamationsnämnden.