tisdag 18 augusti 2009

Färdigflyttat

Nu så. Flyttandet är klart och har lämnat efter sig en kropp som värker ÖVERALLT. Men det var det värt. Det här är ett hem. Inte bara en lägenhet! Och jag känner mig redan Hemma.
För övrigt läser jag Oates dagböcker och låter mig fyllas.
Till exempel med detta: När en roman är färdigskriven är man inte längre samma människa som när arbetet påbörjades. Eller: En författare bör veta MINDRE efter att ha blivit klar med sin roman än vad han/hon gjorde innan - romanen bör ha satt saker i gungning, skapat förvirring och osäkerhet på ting man trodde sig veta.
Igår hade vi planering inför terminsstarter av termin ett och tre på Skrivarlinjen nästa vecka. Ser ut att bli en höst utan brist på arbete! Och veckan därpå kör flera av mina kortare terminskurser igång. Full rulle igen.

Inga kommentarer: