tisdag 23 mars 2010


Idag finns mammas dödsannons i tidningen. En konstig realitet i det. Jag har nog inte riktigt begripit att hon faktiskt är död. Samtidigt förbereder jag dagens arbete. En ny kursstart klockan 13:00. Det går säkert bra. Det brukar gå bra. Men jag märkte igår, då jag undervisade hela dagen, att koncentrationen brister lite, liksom kontrollen. Planeringen höll inte riktigt. Men vad gör det? Jag ska nog öva mig på att släppa taget om ambitionsnivån. Inse att det blir vad det blir och att allt inte är mitt ansvar. Att jag inte behöver dra så mycket. I kväll har jag "Skriva, terapeutiskt". Så dagen blir lång. Klockan tio kommer jag att vara hemma igen. Just nu skriver jag upp allt som ska göras, och bockar av när jag gjort det. Funkar bra, förutsatt att jag kommer ihåg det.
Jag har nu på morgonen satt upp en av mammas tavlor på väggen. Det är jag som målat den. Motivet är från Riva del Sole. Inget mästerverk precis, men så är jag också bara en amatörmålare. Jag gjorde den då jag väntade mitt första barn och inte hade koncentrationsförmåga nog till att skriva. Lite märkligt känns det att nu se den här, hemma hos mig.

Inga kommentarer: