lördag 20 mars 2010

Bulgarisk helgkurs med Nikolaj Tsvetkov från Blagoevgrad i Bulgarien idag. Och imorgon. Tre intensiva timmar med en underbar lärare - och enastående dansare! Fyra danser lyckades han (nåja, sådär) lära oss, med hjälp av knackig engelska, bulgariska - och förstås kroppens eget språk. Förmodligen blir det ett par till i morgon. Roligt också med så mycket folk från när och fjärran - och särskilt roligt att det kom folk från gamla "Gotlands hopp"! Dans förenar. Kulturer, länder, landsändar, människor och de splittrade delarna i människan själv.
Steve Sem-Sandbergs "De fattiga..." tog sig faktiskt lite igår - eller kanske kom jag lite mer i samklang med texten. Jag ger den ett par kvällar till - och lägger jag den ifrån mig så beror det på att jag inte förmådde ta mig in på den där arenan, där blott ena halvan tillhör författaren. I alla fall inte den här gången. Med böcker förhåller det sig ju också så att de kan vänta på en. Det gillar jag. Där finns ingen brådska. De har all tid i världen.

Inga kommentarer: