söndag 15 november 2009


Rain, rain.... Jag har hört Terence Trent d'Arby´s låt spela i huvudet hela helgen. (En förbannat bra låt, som tur är!) Så, man kan säga att den regniga helgen förde det goda med sig att jag blev påmind om denne kanonartist. Han är faktiskt hur bra som helst, eller var i alla fall - har inte hört honom på senare år... Igår kväll var det danskväll i internationella folkdansklubben, extra kryddad av livemusik med dragspelaren Izmet Lolic, från Orientexpressen, en fantastisk man att hantera sitt instrument. Så mycket roligare det är att dansa till levande musik! Jag, som hade lämnat bilen hemma eftersom jag tänkte mig ett glas vin eller två, dansade oavbrutet i tre och en halv timme, och vandrade sedan hemåt på slaka ben.
Idag trotsade jag väderleken och gav mig ut att springa efter frukost. Skogen låg tyst och fuktig. Inga andra människor ute. Sen har jag dammsugit och torkat golv, varit med dottern i Farsta C och inhandlat ett par tröjor till henne, samt fikat, och kört igång ett par tvättar. Börjar så smått vänja mig vid att inte ha tvättmaskin i lägenheten. Det har till och med sina fördelar, inser jag. Hå hå ja ja: jag säger som farbror Melker: Denna dagen ett liv. Och vilket liv sen.

Inga kommentarer: