onsdag 18 november 2009

En snäll vecka: onsdag - fredag = ingen undervisning, vilket betyder någon timmes extra morgonsömn samt TID att läsa texter och hopp om en ledig helg! Skönt. Nu har jag plöjt alla distanstexter, flera riktigt bra, och kan ta en lugn kväll. Jag ska äta middag med barnen och titta på "Morden", den fristående fortsättningen på "Graven", vilken jag tog del av på vår gamla analoga, svartvita batteri-tv, i stugan i Fröjel - med varierad framgång, ska tilläggas, eftersom vår stuga befinner sig i ett slags radioskugga. Det var hur som helst det enda program som följts i stugan och nu när den analoga tiden är över är den tiden definitivt förbi.
Jag läser nu Enquists "Ett annat liv". Den är spännande, eftersom den handlar om honom, men i övrigt gör den inget stort intryck på mig. Jag funderar över varför han valt att berätta den i 3:e person. Det känns lite krystat, eftersom det ju så uppenbart handlar om honom själv och till stora delar inte är gestaltat utan bara återberättat rätt upp och ner. Har han inte orkat gestalta?
På fredag blir dottern 15 år och jag frågar mig än en gång: hur gick det till? Nyss höll jag henne i min famn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,nyss va hon liten.....
Gratta henne från mig!

Gunilla sa...

"Anonym" kanske inte alltid är jag, men nu är det andra gången som det blir så utan att jag menar det...