fredag 30 oktober 2009

Fredag

Idag har jag försökt mig på att skriva lite på det egna materialet - som skulle ha legat där och samlat damm om det inte vore för IT-tekniken. Jag minns när jag köpte min föregångare till dator; en gigantisk skrivmaskin av märket Canon, där man kunde redigera typ fem rader innan man skrev ut dem. Den var dyr som fanken och det ingick hemservice vid eventuella problem, vilket jag utnyttjade vid minst två tillfällen. Några år senare köpte jag min första dator, en liten bärbar Toshiba med ett nypris på 45000 kronor (tror jag betalade 15!) och en minnesdisk "lika stor som den som användes för projekterandet av JAS-gripen"! En minst lika gigantisk instruktionsbok medföljde och jag tassade i veckor kring denna magiska tingest utan att ens våga slå på strömmen. När jag ytterligare ett par år senare försökte sälja den fick jag veta att det nog inte fanns någon som ville betala så mycket som en spänn för den. Snacka om värdefall.
Hur som helst har jag blåst bort lite virtuellt damm från mina dokument, ett slags romanprojekt kanske, samt en möjlig diktsamling... Men ack, så långsamt det går - inte så konstigt, med tanke på att jag ger det så lite tid...

Inga kommentarer: