tisdag 7 juli 2009

svensk sommar

Småregn och ibland riktiga storregn. 15-20 grader. Helt okej, med tanke på att jag mest packar och kånkar och uträttar ärenden av olika slag. Flyttider m a o. Men nu på morgonen har jag i a f sprungit. Och på söndag bär det av med tåget mot Italiens sköna land.
Annars? Har fastnat i Harper´s Island, vilket ger sena kvällar. Skrivandet har totalt avstannat i väntan på de s k bättre tiderna. (Vi går mot bättre tider, tro mig, tro mig, som Lundell sjöng.) Jag äter jordgubbar, 15 kronor/litern nu. Goda som fan. Jag läser fortfarande Anna Schulzes Brist och Joyces Dagböcker. För övrigt har jag plockat bort typ 10 kassar böcker från hyllorna. Tänker skänka dessa till Myrorna. Antikvariaten vill inte köpa, knappt inte få. Har även fyllt en rad stora svarta sopsäckar och släpat ner i grovsopen. Dessa öppnas sedan av okända personer, innehållet hälls ut över golvet och allt som inte önskades blir så liggande där. Snyggt.

Inga kommentarer: