torsdag 23 juli 2009



Kaos råder i hemmet. Vi flyttar. Fortfarande. Sitter nu vid ett provisoriskt skrivbord och försöker minnas var jag lagt saker och ting.
Fortfarande lite restrött efter den långa resan hem. Trettio timmar på tåg, plus x antal timmar på stationer. Men jag menar att man ska vara trött efter resor. Det ska kännas att man förflyttar sig - och det gör det när man reser med tåg, även om Tysklands snabbtåg ilar i höghastighet.
Mackor hinner ätas, vatten i mängder drickas och böcker läsas. Jag har plöjt Johan Theorins uppföljare till Skumtimmen, Nattfåk, även den riktigt bra. Äntligen någon som närmar sig Nessers kvaliteter i kriminalromangenren! Båda böckerna rekommenderas varmt! Har även läst (nästan) klart, Cullbergs Skaparkriser och funnit tröst i att även Strindberg haft lång period av litterär inaktivitet. Men min berättelse växer inne i mitt huvud, trots allt - och i flyttkaosaktiviteter går det inte att finna skrivro.
Caorle var fantastiskt. Vackert, soligt, varmt, enastående mat, ljumma saltbad. Kort sagt allt man kan önska sig. En dag i Venedig blev det också - denna fantastiska stad, särskilt i den svala tystnaden på kanalerna, där på baksidan av turistkommersen. Nu blir vi hemma ett par dagar innan vi far över sjöen till Gotland - hoppas att det ska gå bra bara, efter den helt osannolika krocken mellan de två färjorna idag.

Inga kommentarer: